Coffs Harbour - Reisverslag uit Coffs Harbour, Australië van Liza Heinen - WaarBenJij.nu Coffs Harbour - Reisverslag uit Coffs Harbour, Australië van Liza Heinen - WaarBenJij.nu

Coffs Harbour

Blijf op de hoogte en volg Liza

20 Januari 2014 | Australië, Coffs Harbour

Van het drukke maar geweldige Sydney naar het afgelegen maar gezellige Coffs Harbour!
Ik landde zondag 12 december op het vliegveld van Coffs Harbour en werd begroet met vlaggetjes (ik dacht even: ' ik ben toch niet op Hawaii aangekomen, en krijg ik straks dan ook nog zo'n gezellig kransje om mn nek'?

Bij de bagageband zag ik een rode backpack rondgaan en besloot maar eens te wachten van wie die eens zou zijn, ik draaide me even om en voordat ik het wist stond Toni naast me, een Duits meisje van 24 jaar, ze vroeg me waar ik heen ging en of ik ook naar het Aussitel hostel ging (het had toch een reden dat ik op die rode backpack wachtte!)
We raaktte aan de praat en verlieten al lopend het vliegveld hopend op een busstop, al pratend stopte er een auto voor ons en stapte een oudere mevrouw uit en vroeg of we een lift nodig hadden, ja zei ze: het is toch veel te heet rond te lopen met die zware tassen en jullie zullen wel moe zijn na die zware vlucht (de vlucht duurde maar 40 min. maar goed!) we schoten in de lach maar zeiden niks, we bedankte de vrouw vriendelijk en stapte in de auto, HA dachten we, deze is in de pocket! De vrouw zei dat we lang konden zoeken naar een busstop want die was er niet haha. We werden voor onze hostel gedropt en konden gelijk inchecken.... geweldig toch! Typisch Australiers.

Coffs Harbour, wat een verschil maar wat een heerlijke rust. De zee, restaurantjes en cafe's, maar 5 minuten lopen vanuit het hostel. Ik zit echt in een geweldig schoon hostel 'Aussitel' met veel leuke backpackers en goede faciliteiten. Dit hostel biedt elke dag trips aan van minimaal 1 tot maximaal 3 dollar, zo heb ik de zonsondergang op Emerald Beach gezien met ongelovelijk veel kangaroos om me heen en zijn we naar het populaire Big Banana gereden.
Je kunt hier een fiets huren voor de hele dag voor maar 5 dollar en de peddelboards, surfboards, kajak's en kano's zijn freee! Je kunt wel zeggen paradise voor backpackers ;).

Ik had al vrij snel een klik met Emma, m'n roommate, ze is 24 jaar en komt uit Engeland/Londen, ze had al werk gevonden op een boerderij in Bellingen en verdiende in vergelijking met blueberries plukken aardig veel. Ik was nog werk zoekende maar na 2 dagen gezellig contact te hebben met Emma, stelde ze voor om de boer te smsen of hij nog een handje nodig had... nog geen 5 min. later kreeg ze een berichtje terug met het antwoord dat dat geweldig zou zijn, hoppa ook ik had vanaf woensdag een job!
Daarvoor ben ik hier ook in Coffs om een paar centen te verdienen voordat ik door reis. Het werk is wel ongelovelijk zwaar, ik ben de eerste dag gelijk lekker ingewerkt door 10 uur achter elkaar te werken, van 05.30 tot 15.30 uur in de brandende zon zonder petje (oei die heb ik wel eventjes gevoeld!) We plukken courgettes en rapen pompoenen, elke dag hetzelfde riedeltje maar gelukkig zijn de uren minder lang en ja... it pays the bills!
Jammer genoeg zijn de mensen met wie we werken totaal niet sociaal en communiceren ze voor geen meter met Emma en mij, het is dus altijd lekker gezellig in de auto ;) . Ze hadden achter onze rug om de boer proberen om te praten om 2 andere jongeren te laten werken in plaats voor ons omdat die 2 achteraf vrienden van ze bleken te zijn. Gelukkig antwoordde de boer met: I don't care who is working, the facking job has to be done! Emma en ik zetten gewoon elke dag netjes om 04.30 het wekkertje en zorgen dat we om 05.00 uur voor de auto staan om naar de boerderij te rijden (we rijden dus met 'de niet leuke mensen' naar de boerderij en splitten de benzine)

Ik ben van plan om sowieso 2 a 2.5 maand te werken voordat ik verder ga, ook heb ik me ingeschreven bij de hostel om te werken voor mn accommodatie scheelt toch weer wekelijks kosten.

Emma en ik zijn plannen aan het maken om samen verder te gaan, we hebben dezelfde interesses en leren elkaar goed kennen doordat we samen op dezelfde boerderij werken en in dezelfde kamer slapen, we zullen zien waar het allemaal uit komt, ik kijk er in iedergeval ontzettend naar uit ;)

It's the best time of my life! Op dit moment geniet ik optimaal hier in Australie en voel me helemaal thuis! Het is nu al een ervaring om nooit te vergeten! Backpacken is geweldig!

  • 20 Januari 2014 - 11:22

    Bas Van Den Broek:

    Leuk om te lezen!! En goed om te lezen dat je de tijd van je leven hebt!

    Ben 'n klein beetje jaloers maar dat wist je al ;-)

    Geniet ervan!!

  • 20 Januari 2014 - 12:02

    Linda Aarts:

    Eey lies!
    Wat leuk om te lezen dat je het zo naar je zin hebt en een leuke roommate hebt getroffen om mee op te trekken, super! Zie elke keer ook prachtige foto's langs komen, echt zo mooi! Ben ook zeker jaloers op je:$ Geniet er van:)
    Xxxx

  • 20 Januari 2014 - 21:34

    Sharon:

    Hee lies,
    Wat een leuk verslagje weer! Fijn dat je een maatje hebt gevonden en natuurlijk werk!
    Geniet lekker verder, dan wacht ik op nieuwe foto's om een beetje mee te kunnen genieten ;)
    Xxxx

  • 24 Januari 2014 - 20:23

    Anouk:

    Hee lies!

    Leuk om weer te lezen!
    Fijn dat je werk hebt gevonden hopelijk dadelijk wat chiller werk dan:P
    En super dat je een reismaatje hebt gevonde!

    Take care and enjoy!!

    Groetjesss

  • 26 Januari 2014 - 15:30

    Oma:

    He Liza

    wat is het toch geweldig daar!!!

  • 08 Februari 2014 - 23:16

    Pieter En Jose:

    Hoi Liza, wat fijn om te lezen dat je het naar je zin hebt. Nou dat is hard werken zeg.
    Wat een uitdaging om met zoveel verschillende mensen om te gaan, ook al zijn ze niet
    altijd even vriendelijk en spraakzaam. Geweldig dat er ook zoveel mensen behulpzaam zijn.
    Hier zijn we druk aan het klussen, Elle en Dave hebben de sleutel van hun (droom) huis gekregen op
    woensdag 5 febr. Sjors heeft ook een huis gekocht en krijgt de sleutel 27 febr.
    Nou je kunt dan bedenken dat we ons niet vervelen. Maar we blijven regelmatig via deze site
    lezen hoe het verder met je gaat. Geniet van alles wat er op je pad komt, en heel veel lieve
    groetjes en een knuffel van ons!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Coffs Harbour

DownUnder!

Bijna is het zover! #EXCITING!

Recente Reisverslagen:

21 Maart 2014

Het reizen kan beginnen!

20 Januari 2014

Coffs Harbour

09 Januari 2014

1 maand Australië!

17 December 2013

Melbourne!

08 December 2013

First day in Amazing Australia
Liza

Actief sinds 30 Nov. 2013
Verslag gelezen: 241
Totaal aantal bezoekers 3305

Voorgaande reizen:

06 December 2013 - 19 Juni 2014

DownUnder!

19 April 2011 - 30 Augustus 2011

Stage

Landen bezocht: